De eerste week Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Groen - WaarBenJij.nu De eerste week Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Manon Groen - WaarBenJij.nu

De eerste week Nieuw Zeeland!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 December 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Na veel twijfelen of ik wel of niet een reisverslag bij wilde houden toch maar de keus gemaakt om jullie deze 6 weken een beetje op de hoogte te houden! De verhalen probeer ik kort te houden maar als ik op reis ben wil ik zoveel mogelijk zien en doen.

Na een reis van in totaal bijna 35 uur kwam ik 9 december om 7.00 uur in de ochtend aan in Auckland, de plek waar mijn avontuur begon. Voor de eerste keer alleen backpacken, best spannend maar een super leuke uitdaging die ik straks van mijn bucketlist af kan strepen! Het eerste wat ik dacht toen ik in de bus zat van het vliegveld naar het centrum was: 'Wat is het allemaal goed geregeld hier!'. Het was totaal niet te vergelijken met mijn andere reizen, in Afrika en Azië heb je echt het gevoel dat je een backpacker/vreemdeling bent maar hier is alles zo ontwikkeld, schoon, vriendelijk en wordt je niet meteen overal aangezien als iemand die veel geld heeft omdat ze op vakantie kan! Hier zie je niet eens het verschil tussen een Nieuw Zeelander of iemand die op reis is, behalve als iemand vol beladen is met tassen ;-).

Nadat ik me hostel gevonden had ben ik op stap gegaan in Auckland, eerst langs de haven gelopen waar mega dure boten/jachten lagen. Allemaal luxe lounch tenten waar voor me gevoel ook allemaal rijke mensen zaten. Volgens het hostel moest ik ook even een kijkje nemen bij de parken in de stad. Eerst ben ik naar Albertspark gegaan, een heerlijk park waar ik lekker in de zon, en een beetje schaduw, heb gezeten en me een beetje ingelezen heb in me Lonely Planet en bij kon komen van alle nieuwe indrukken! Daarna heb ik een stuk door de stad gelopen, de hoogte punten die ik had gelezen meteen opgezocht en bekeken. Toen ik op me telefoon keek had ik volgens me stappenteller bijna 20 km gelopen, genoeg dus ben daarna naar het hostel gegaan om op tijd me bed in te gaan. De volgende dag wist ik dat het niet echt lekker weer zou worden, maar de hele dag binnen zitten kan natuurlijk niet! Ik ben met de bus naar One Three Hill gegaan, dit is een viewpoint waarbij je over de stad heen kan kijken. Een lekkere ochtendwandeling was het, met een beetje mot regen een flinke klim maar het uitzicht was prachtig. Ik heb hier mooi even me super geweldige selfiestok uit kunnen proberen. Na de wandeling ben ik weer met de bus terug gegaan naar het centrum om weer door een park te lopen en even te kijken bij het Memorial War Museum. Heerlijk in het park geluncht en daarna weer terug gelopen naar het hostel, precies op tijd want het begon te regenen.

De volgende dag ben ik voor het eerst met de Stray bus mee gegaan richting het noorden, Paihai. Het was fijn dat we met een soort groep waren, met nog 24 mensen zaten we in de bus en toevallig veel Nederlanders. Onderweg zijn we gestopt bij een oude boom die gelukt zou geven als je de boom zou knuffelen/omhelzen. Het was een redelijk grote en dikke boom dus wel leuk om te zien en het verhaal erachter te horen! Daarna weer in de bus en verder naar Paihai. Onderweg was het echt super mooi, we moesten door de bergen, een stukje langs het water en veel hoogte verschillen. Paihai ligt aan het water dus eenmaal aangekomen zijn we meteen naar het strand gegaan en met de ferry naar Russel om daar naar een viewpoint te gaan. Weer een aantal trappen op en daar stonden we op een berg met een super mooi uitzicht over het water! S avonds konden we in het hostel barbecuen en daarna een gezellige bingo met shots..
De volgende dag ging bijna iedereen van de groep mee met een tour die niet in mijn pakket zat dus ben ik alleen op stap gegaan en heb ik een van de hikes gedaan, de coast/beach walk. Een man langs de weg bij een eettentje zei dat het een lange route was maar wel zeker de moeite waard was dus vol goede moed ging ik stukken langs het strand, een stuk over rotsen en stukken door de bush bush. Omhoog en weer omlaag echt super mooie uitkijkpunten waarbij je super ver over het water kon kijken. Er waren niet veel mensen die deze route liepen dus had elke keer alle ruimte om mooie foto's te maken! 

Eenmaal aangekomen in Ophua was ik best moet en voelde ik me voeten wel, had al 2 uur gelopen en wist dat ik dezelfde weg terug moest lopen dus heb even op een bankje gezeten, wat gedronken en daarna weer terug. Ze hadden slecht weer voorspeld maar s ochtends scheen heerlijk de zon en leek het er niet op dat het slecht weer zou worden. Helaas begon het na een uur kei en kei hard te regenen.. en daar stond ik dan ergens langs het water in de bush bush op een smal pad waar het water natuurlijk nog harder naar beneden stroomt. Ik ben bij een huis naar boven gegaan, heb daar nog een tijdje geschuild voor de regen en ben toen maar via de straat terug gelopen. Ik was helemaal doorweekt en daar liep ik dan langs de weg terwijl de regen met bakken uit de lucht kwam. Gelukkig stond de man nog met zijn etenskar nog langs de weg en voelde zich een beetje schuldig dat hij  had gezegd dat ik echt de route moest gaan lopen dus die heeft me het laatste stuk met de auto terug gebracht!

De laatste dag in Paihai hebben we met een grote groep de Hole in the Rock tour gedaan. Dit is een boot tocht langs de vele eilandjes van The Bay of Islands, er was een grote kans dat we dolfijnen zouden zien dus daar gingen we dan. Toen we op het water waren stopte al snel de boot, de dolfijnen waren op een grote afstand te zien, super gaaf! Natuurlijk wilde we ze wel van dichterbij zien maar was al lang blij dat we ze hadden gezien. Na een tijdje gingen we weer verder varen en we hadden veel geluk want opeens zwommen de dolfijnen naast de boot! Op de foto's die ik misschien nog een keer zal laten zien kan je goed zien hoe dichtbij ze waren. Daarna zijn we langs vele eilandjes gevaren en uiteindelijk naar een rots waar een gat in zat, daar was de tour tenslotte voor bedoeld ;-). Helaas gingen we niet door het gat varen met de boot omdat de zee te wild was. Maar hebben wel weer wat mooie foto's kunnen maken!
S middags zijn we weer terug gegaan met de bus naar Auckland, de grote stad voor 1,5 dag om daarna weer door te gaan naar de volgende plek.

Voor nu weer genoeg over mijn eerste week! Ik ben super blij dat ik aan dit avontuur ben begonnen!

Liefs vanuit het super mooie Nieuw Zeeland!

  • 13 December 2017 - 11:48

    Wanda Lancee:

    Hoi Manon,
    Super tof om je verhaal te lezen, en wat heb je al leuke tripjes gemaakt en mooie dingen gezien. Ben erg benieuwd naar je foto,s. Vind het ook super stoer van je dat je dit avontuur alleen doet, maar kijk je wel uit(niet zo maar bij iemand in de auto Stappen :-) ). Wacht met spanning af op je volgende verhaal. Veel liefs Wanda

  • 13 December 2017 - 14:03

    Kristel:

    Hey Manon! Wat een leuk verhaal, super gaaf hoor. Heerlijk alleen zijn toch ;-) je zult vast voldoende aanspraak krijgen de komende dagen! Ga je nu al met de bus rond of start dat pas later? Succes en veel plezier!! Liefs Kristel

  • 13 December 2017 - 20:18

    Joke :

    Lieve Manon,

    Wat een mooi verhaal ik ga je zeker volgen.
    En geniet van dit mooie avontuur.
    En mooie foto,'s maken heeft.

    Liefs Joke.

  • 13 December 2017 - 22:12

    Leonie:

    Hoi Manon,
    Wat leuk om je eerste indrukken en avonturen van Nieuw Zeeland te lezen. Je bent super ondernemend, wat heb je al veel moois en leuks gezien! Tof om te lezen. Geniet ervan!!! Liefs Leonie

  • 14 December 2017 - 19:11

    Sarah :

    Super tof meid.. leuk om te lezen!! Wat een geweldige ervaring!! Lekker genieten.. xx

  • 15 December 2017 - 10:41

    Jeannette:

    Leuk verslag al Manon. Prachtig zo te lezen ....gaan we een beetje mee op vakantie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

6 weken alleen backpacken door Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2018

Week 6

15 Januari 2018

Week 5

05 Januari 2018

Week 4

30 December 2017

Week 3

21 December 2017

Week 2
Manon

ManonGroen

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 26672

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 21 Januari 2018

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Vietnam

02 Oktober 2013 - 10 December 2013

Backpacken in Thailand, Maleisië en Indonesië

11 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Stage in Zambia

Landen bezocht: