Week 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Manon Groen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Manon Groen - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 December 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hi everyone!

Ik zit alweer bijna 2 weken in Nieuw Zeeland, voor mijn gevoel vliegt de tijd voorbij en heb ik al veel gezien van dit prachtige land. Afgelopen week ben ik in Auckland, Hahei en Raglan geweest.

Omdat ik via Auckland door moest reizen naar het zuiden en de bus naar de volgende plek al vol was moest ik nog iets verzinnen om te gaan doen in Auckland. Eerst moest ik even naar de Stray Shop om nog wat laatste dingen te regelen voor mijn busreis. Daarna had ik de keus om naar Waiheke Island te gaan of naar Devonport. Het zijn alle twee eilanden die tegenover Auckland liggen maar de een net iets verder dan de ander. Omdat de ochtend al bijna voorbij was ben ik naar Devonport gegaan, de twee Nederlandse meiden waarbij ik in het hostel zat gingen hun eigen gang dus ben alleen op pad gegaan. Het was een kwartiertje met de ferry om naar de overkant te gaan, iemand van het personeel kwam op de boot naar me toe en zei dat ik naar North Head moest want vanaf daar had je een geweldig uitzicht. Voordat ik deze wandeling begon heb ik me eerst nog even goed ingesmeerd, het is echt niet normaal hoe sterk de zon hier is. Had me de dag daarvoor 3x ingesmeerd met factor 30 en was nog verbrand. De wandeling begon langs de kust en natuurlijk het strand. De huizen die aan het strand stonden waren echt geweldig, het zijn super leuke en schattige huizen om te zien. Het leek soms wel een filmset. Daarna ben ik naar het uitzichtpunt gelopen, lekker weer een stukje klimmend omhoog. Als ik straks terug ben in Nederland zijn mijn benen flink gespierd met al deze wandelingen. Het uitzicht was weer 'more then beautiful', het is ongelooflijk hoe mooi Nieuw Zeeland nu al is. Elke keer verbaas ik me weer over het uitzicht als ik boven op een berg sta! Na dit uitzichtpunt ben ik naar mount Victoria gegaan, ook weer super mooi. Vanaf hier had ik een mooi uitzicht over Auckland en heb hier heerlijk me zelf gemaakte lunch gegeten. Daarna ben ik weer terug gegaan naar de stad want ik zou s avonds uit eten gaan met het Nederlandse meisje die ik in Paihia had ontmoet. Nadat we even langs de winkels waren gelopen, waar je echt heel goed kan shoppen, hebben we heerlijk in de haven Italiaans gegeten.

De volgende dag moesten we weer vroeg op omdat we met de bus naar Hahei moesten. Om half 8 zaten we in de bus, weer met een nieuwe groep waar wederom weer veel Nederlanders zij zaten. Na ong. 5 uur in de bus wat weer super mooi was kwamen we aan in het kleine dorpje Hagel, we sliepen op een vakantiepark op een speciale plek voor alleen maar mensen van de Stray bus waren. Heerlijk 5 min lopen van het strand. Gelukkig was het mooi weer dus spullen uit de tas en naar het strand. Er was een mooie route naar de Cathedral cove, een rots met een gat waar je doorheen kon lopen zodat je naar een mooi stuk strand kon. Onderweg kwamen we al veel mensen dus had al verwacht dat het een wat toeristische plek zou zijn. Het was een super mooi strand om te zien maar er waren inderdaad veel mensen. Even afkoelen in het water en zijn toen weer terug gegaan naar het strand van het park. S avonds hadden we weer een barbecue met alle mensen van de bus en hebben daarna met een groep een engels kaartspel gedaan!

De volgende dag hadden we de wekker om 5 uur gezet zodat we de zonsopkomst konden zien, dus daar zaten we dan. Met een fleecekleedje op het strand wachten tot we de zon zagen. Super mooi want waren bijna de enige op het strand! Toen de zon eenmaal op was gingen de meesten weer naar bed, ik natuurlijk niet dus heb me spullen gepakt en ben weer naar het viewpoint gegaan van de dag daarvoor in de hoop dat het iets rustiger zou zijn, en dat was het. Na wat mooie foto's te hebben gemaakt ben ik naar het viewpoint gegaan aan de andere kant van het strand. Ook weer super mooi en hier was helemaal niemand. Na een wandeling van ruim 2 uur ben ik weer terug gegaan naar het park, hier was iedereen weer aan het wakker worden. Toen iedereen klaar was zijn we met ze alle naar Hot Water Beach gegaan. En strand waar je een gat kan graven waardoor er warm of koud water naar boven komt. Als je een goede plek heb gevonden met warm water moet je door te graven een plek zoeken met koud water omdat het anders te warm is om in te zitten. Ook op dit strand was het lekker druk maar wel leuk en apart om te zien dat er echt warm, warm water uit de grond kan komen! Eenmaal weer terug op het park zijn we met wat mensen naar een brouwerij gegaan in het dorp om wat te gaan drinken. Ze hadden veel verschillende soorten bier, van chocolade bier tot koffiebier. Omdat ik eigenlijk meer van de wijn ben had ik een appel crumble cider, een beetje zoet maar wel lekker. S avonds hebben we voor het eerst zelf gekookt, heerlijk om zelf weer wat te maken. S avonds weer spelletjes gedaan en daarna lekker naar bed.

Ik ben nog steeds een beetje uit me ritme dus s ochtends was ik om 5 uur alweer wakker. Ik kon blijven liggen of naar het viewpoint om de zonsopkomst nog een keer te zien. Ik had me al een paar keer omgedraaid maar kon niet slapen dus ben toch maar naar het strand gegaan, na een wandeling van een half uur aangekomen bij het viewpoint ben ik lekker op me kleedje gaan zitten en gaan wachten. Na een uur zag ik steeds wat meer licht maar omdat ik weer op tijd terug moest zijn voor de bus heb ik niet meer gewacht tot ik de zon echt zag en maar goed ook. Er waren te veel wolken. Toen we om half 8 in de bus zaten begon het lekker te regenen dus was blij dat ik de bus moest halen en daardoor niet kon blijven zitten anders was ik weer lekker nat geregend. We zijn met de bus naar de andere kant kan Nieuw Zeeland gereden, een bekende surfplek Raglan. Hier heb ik voor een paar dagen iets anders geboekt dan de Stray accommodatie want ik wilde graag gaan surfen..

In Raglan werd ik opgehaald door iemand van het hostel omdat het net buiten het centrum lag. Het was dit keer niet echt een hostel maar gewoon een echt huis. Een gezellige huiskamer met 2 grote banken een eettafel, televisie, een open keuken en allemaal slaapkamers. De surfles was net begonnen dus er was bijna niemand in het huis. Toen de les afgelopen was kwam iedereen weer terug en was het meteen gezellig in huis. Er waren 4 Nederlanders, 10 Duitsers, 1 Zwitser en 2 uit de US. In het dorpje was die dag een soort festival dus samen met de andere nederlanders hebben we daar een rondje gelopen en ijsje gegeten met vers fruit. Het hostel was all inclusive dus er werd heerlijk voor ons gekookt terwijl iedereen gezellig op de banken zat. We hebben met ze allen lekker buitenbgegeten en daarna nog een tijd binnen gezeten. De volgende dag was me eerste surfles dus omkleden en vol spanning naar het strand. De zandstranden in Raglan zijn zwart dus even wennen maar zag er wel stoer uit. Eerst kregen we met een klein groepje wat algemene informatie over het surfen, hoe ontstaan golven en hoe werkt de zee. Best leuk om zo naar de zee te kijken en er wat dieper over na te denken. Daarna een warming up en de uitleg over hoe je op het bord moet gaan staan, klinkt heel makkelijk en ziet er ook niet moeilijk uit maar in het water is dat wel anders..
Nadat iedereen wist hoe hij moest gaan staan gingen we de zee in, degene die mij een beetje kennen is dat al stap 1.. Gelukkig had ik een wetsuite aan waardoor ik niet het idee heb dat al die vissen aan me gaan zitten. De eerste paar keer werden we geholpen, dat betekend dat ze het surfboard voor je recht houden en zeggen dat je moet peddelen, peddelen, peddelen en dan op het juiste moment moet gaan staan. Doordat ze het surfboard recht houden is het makkelijker om te gaan staan dus daar ging ik voor het eerst op een golf, super gaaf gevoel als je voor het eerst staat! Een paar keer heb ik zelf een golf kunnen pakken dus mijn dag kon niet mooier worden. Het viel me wel tegen hoe zwaar het was, na 2,5 uur was ik helemaal gesloopt! Ben die dag alleen nog even in het dorpje geweest. S avonds hebben we weer heerlijk met ze allen gegeten en hebben daarna spelletjes gedaan, heel ingewikkeld. Iets met een triangel die gemaakt moest worden van voorwerpen, dingen of plaatsen waardoor er naar iemand gewezen werd. Ik snap nog steeds de gedachten er niet achter maar dat zal deze reis vast nog komen! De volgende dag gingen we al vroeg in de ochtend surfen omdat er s middags een andere groep zou komen. Om 9 uur stonden we al op het strand. Toen we aan kwam,en lopen kon ik al zien dat de zee er al wel iets anders uit zag dan de dag daarvoor, iets wilder.. Na weer een warming up en wat nieuwe informatie over het surfen gingen we de zee in. Meteen een paar golven over me heen en voelde de flinke stroming al. Voor me gevoel kon ik na 20 min in de zee al niet meer. Het was dit keer ook veel moeilijker om op te staan want elke keer werd ik van me surfboard gegooid door de golf. Gelukkig heb ik wel een paar keer kunnen staan maar had niet het geweldige gevoel van die dag daarvoor, helaas. De surfleraar gaf ook wel aan dat het moeilijke golven waren, ik weet niet of hij dat zei om ons dan een beter gevoel te geven maar oké..
In de middag ben in samen met Jan, een jongen van het hostel, naar een waterval in de buurt gegaan, super mooi om er naartoe te rijden en om de waterval te zien. Doormiddel van een trap met 250 treden konden we helemaal naar beneden lopen. S avonds weer met ze allen gegeten en gezellig 2 spellen gedaan.

De volgende dag moest ik weer vroeg op om de bus te nemen naar Rotorua, op de weg daar naartoe zijn we bij de Waitomo caves geweest. We konden in eerste instantie niet mee met de tour omdat die al volgeboekt was maar gelukkig had de buschauffeur nog 3 plekken kunnen regelen. We zijn 2 verschillende grotten in geweest, eerst een 'gewone' grot waar we wat algemene uitleg kregen. Wel zagen we daar al wat Glow Worms zitten, speciale wormen die in het donker licht geven die bovenin de grot zitten. In de tweede grot gingen we met een bootje door de grot. Omdat je ogen moeten wennen aan het donker zijn we een aantal keer met het bootje heen en weer gevaren. Het leek wel alsof je steeds meer wormen zag zitten, echt bizar om te zien. Het leek wel een soort attractie in een pretpark maar dan zonder muziek, heel bijzonder om te zien! Na de grotten zijn we met de Stray bus doorgereden naar de plaats waar de film The Hobbiton opgenomen is. Omdat ik deze film niet heb gezien heb ik ervoor gekozen om hier niet naar toe te gaan. We gingen ongeveer met de halve bus meteen door naar Rotorua, hier heb ik niet meer zoveel gedaan omdat ik helemaal gesloopt was van het surfen en de hele dag in de bus zitten. S avonds heb ik heerlijk voor mezelf gekookt en redelijk op tijd me bed in gegaan.

Het is alweer bijna kerst en dat is wel te merken hier, gezellige kerstmuziek en kerstbomen op straat!

Allemaal alvast een hele fijne kerst en veel liefs uit Rotorua! X

  • 21 December 2017 - 11:30

    Shirley:

    Weer super leuk om te lezen Manon!

  • 22 December 2017 - 14:03

    Leonie:

    Wat heb je weer veel moois gezien en gedaan Manon! Je omschrijft het ook heel leuk en puur. Knap hoor dat surfen, heel tof!! Geniet nog lekker en ook alvast hele fijne kerstdagen daar! X

  • 22 December 2017 - 17:16

    Jeannette:

    Super Manon. Echt stoer van je dat je zoveel onderneemt.
    Héle fijne Kerstdagen ook voor jou

  • 23 December 2017 - 09:44

    Tessa:

    Super stoer dat surfen! En dan ook nog een keer een grot in! Wat reizen wel niet allemaal doet, lekker genieten!

  • 27 December 2017 - 19:31

    Dhylia:

    Manon, wat schrijf je leuk en wat beleef je veel in het mooie Nieuw Zeeland. Je bent behoorlijk actief, maar dat houdt je fit en als je loopt zie je alles des te beter! Ook stoer dat je hebt gesurfd. Wij wensen jou een goede jaarwisseling en nog een mooie tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Nieuw Zeeland

6 weken alleen backpacken door Nieuw Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 Januari 2018

Week 6

15 Januari 2018

Week 5

05 Januari 2018

Week 4

30 December 2017

Week 3

21 December 2017

Week 2
Manon

ManonGroen

Actief sinds 03 Maart 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 26670

Voorgaande reizen:

07 December 2017 - 21 Januari 2018

Nieuw Zeeland

03 Oktober 2016 - 26 Oktober 2016

Vietnam

02 Oktober 2013 - 10 December 2013

Backpacken in Thailand, Maleisië en Indonesië

11 Maart 2011 - 06 Juni 2011

Stage in Zambia

Landen bezocht: