Laatste week - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Manon Groen - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Manon Groen - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Juni 2011 | Zambia, Lusaka

Hoooi Allemaal,

Hier dan echt mijn laatste berichtje vanuit het verre Afrika, maandag vliegen Laurien en ik terug naar Nederland en zullen 's avonds laat pas aankomen.

Deze week zijn we in Livingstone geweest, hier zijn de één na grootste watervallen van de wereld. De eerste dag hebben we dus lekker uitgerust van het lange reizen (15 uur) en lekker aan onze kleur gewerkt, lekker verbrand dus! Maandag zijn we naar de Victoria Falls geweest, dit was echt bizar groot. Aan de Zambiaanse kant is maar ¼ van de Falls te zien maar het was alsnog MEGA groot! Toen we binnen kwamen zagen we al dat iedereen lekker nat was van het water, je zag allemaal mist wolken van de Falls afkomen. Je kon poncho's huren die erg waterdicht waren, je moest er wel 2 over elkaar heen trekken en als nog werd je gewoon nat. Bij de Falls had je 3 looproutes die je kon volgen. Als eerst zijn we over de brug gegaan die over het punt gaat waar het water neer komt, hier word je echt helemaal nat. We zijn de route langs de Falls gevolgd en hebben wat mooie foto's genomen, deze foto's zijn niet helemaal gelukt aanzien ze gemaakt werden vanuit een plastic zakje. Je kan natuurlijk geen foto's maken in de stortende waterdamp. Toen we dit allemaal gezien hadden moesten we weer terug over de leuke brug, hier was het een beetje glad voor sommige mensen dus het was Hilarisch!
Hierna hebben we de route genomen naar de bovenkant van de waterval, hier zie je dus nog de rivier die eindigt in de Falls. Hier hebben we lekker in de zon gezeten en een beetje opgedroogd. Vervolgens zijn we naar de 'Boiling pot' gelopen, we dachten dat het een klein stukje was maar het was echt heel ver naar beneden. Het leek wel alsof we in een natuurreservaat waren, allemaal mooi natuur en leuke beesten om ons heen. Het leek ook wel alsof we de enige waren die deze weg namen want we kwamen bijna niemand tegen. Beneden was het uitzicht echt super mooi en konden we even lekker uitrusten van de tocht. Helaas moesten we toch echt weer naar boven, eenmaal boven aangekomen zijn we nog even langs de souvenirs gegaan en toen weer richting Jollyboys. Tussendoor zijn we nog even langs de supermarkt gegaan omdat we 's avonds graag zelf een keer wilde gaan koken. 1 keer raden wat we hebben gegeten: Spagetti met 2 blikken saus en verse tomaat. Hoe gezond is dat?

Verder zijn we woensdag een dagje naar Botswana geweest, we gingen naar Chobe National Park. We moesten eerst een stukje met de auto, daarna met een bootje de grens over en daarna weer een stukje met de auto. We begonnen met een kopje thee en muffin en zijn daarna de boot ingestapt. We gingen over de Zambezi/Chobe rivier. We hebben weer veel krokodillen, nijlpaarden, hagedissen, vogels en impala's gezien. We zijn echt overal super dichtbij gekomen, we waren gewoon een meter van een super grote krokodil af. Echt heel eng, maar wel stoer! Na de bootsafari hebben we heerlijk geluncht, lasagne, pizza en een gezonde salade. Hierna zijn we de safariauto ingegaan voor een safaritocht. In deze safari hebben we dan eindelijk leeuwen gezien, giraffen, olifanten, impala's, buffels, een baby uiltje, puma's, zazu's en timon's (van de lion king ;-))
De terug moesten we natuurlijk weer over de grens, hier hebben we ook nog op het drie landenpunt gevaren. Botswana, Namibië en Zambia. We hebben dus al aardig wat landen gezien van Afrika!

Vrijdag hebben we een High Tea gedaan in het Royal Livingstone Hotel. Toen we de ingang zagen konden we al zien dat het een erg luxe hotel was. Er liepen allemaal zebra's en giraffen langs het pad naar het hotel dus hadden ook nog een kleine safari ;-). De High Tea was echt super leuk en lekker, in Nederland kunnen ze hier nog wat van leren. We hebben weer leuke foto's gemaakt van al het eten want vooral de taarten zagen er erg mooi uit. 's avonds hebben we nog bij het hotel wat gedronken en naar de zonsondergang gekeken. Het was echt een super goede afsluiting van onze tijd in Zambia!

Gister hebben we weer de bus genomen naar Lusaka, hier blijven we tot maandag ochtend want dan vliegen we om 8.45 terug naar Nederland. Vanavond gaan we nog gezellig uit eten met Celine en Ivar want die komen gezellig even langs in Lusaka om vervolgens daarna door te reizen naar Livingstone!

Ik vond het super leuk om te horen dat jullie mijn verhalen leuk vonden om te lezen en zie jullie als het goed is snel!!

Voor de laatste keer, veel liefs uit Zambia!

• 05 Juni 2011 - 08:39

Zusje:

Wij staan al op je te wachten! Xx

• 05 Juni 2011 - 10:30

Manonnetje:

Nog heeeeeeeeeeeeeel even!

• 06 Juni 2011 - 09:54

Leonie:

Goede reis!!!!!!

• 06 Juni 2011 - 15:26

Kim:

Het klinkt als een super afsluiting! Wauw! Nou dit lees je niet meer, maar goede reist. We bellen van de week en ik probeer zo snel mogelijk langs te komen!!!

• 07 Juni 2011 - 07:05

Denise:

Hee Manon,
    Gek dat het alweer thuis bent! Je verslag klinkt super leuk en gaaf dat je over de Zambezi bent gevaren. Nog een een super grote haai gezien;) En dat jullie zoveel dieren hebben gezien, wauw!
    Tot over ongeveer 6 weken!
    Xx