Alweer de 4e en 5e week.. - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Manon Groen - WaarBenJij.nu Alweer de 4e en 5e week.. - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Manon Groen - WaarBenJij.nu

Alweer de 4e en 5e week..

Door: Manon Groen en Lisanne Voskuilen

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 November 2013 | Maleisië, Pulau Pinang

Hello everyone,

Ik moet er toch elke keer weer even voor gaan zitten om al onze verhalen te typen, maar als ik de reacties lees is het zeker de moeite waard! We zijn ondertussen in Maleisië aangekomen en hebben alweer veel nieuwe dingen gezien, maar laten we beginnen waar het vorige verhaal eindigde.

In Koh Tao zijn we ong. 4 dagen gebleven en we vonden het zeker de moeite waard dat we naar dit eiland zijn gegaan. Het is zeker één van onze hoogtepunten uit Thailand! In Koh Tao hebben we nog een dag een kajak en snorkel spullen gehuurd. Eerst zijn we naar het punt van het eiland gegaan waar we de dag ervoor al een mooie snorkelplek hadden ontdekt. Het water was hier zo helder dat ik vanaf mijn kajak in het water kon kijken naar de vissen. Hierna zijn we naar het eiland dat tegenover Koh Tao ligt gegaan, dit was ong. een half uurtje kajakken. Hier hebben we even op het strand gelegen en zijn daarna weer terug gegaan naar het mooie snorkelplekje. Lisanne heeft mij hier overgehaald om toch even het water in te gaan en de vissen van dichtbij te bekijken. Ik ben blij dat ik het heb gedaan omdat de vissen erg mooi waren om te zien, maar het blijft toch een hele stap om het water in te gaan! Ook hebben we nog een kroegentocht gedaan in de barstreet van Koh Tao, de zogenoemde 'pubcrawl'. Een onderdeel van de pubcrawl was de ladyboy-show, deze vrouwen gaven een bijzondere show en konden echt super goed dansen.
Het uitgaan is hier echt heel leuk, de sfeer is heel relaxed en gezellig! Lekker aan het strand kijken naar de vuurshows en dansende mensen.
Na Koh Tao zijn we verder gegaan naar Koh Phi Phi, een eiland aan de andere kant van het vaste land van Thailand. De reis hiernaar toe was verschrikkelijk, we gingen met de nachtboot van Koh Tao naar Suratani van ong. 6 uurtjes. De boot ging zo erg heen en weer dat ik mij niet echt lekker voelde, ik was blij dat we weer op het vaste land stonden. Hierna nog een taxi naar het busstation, en vanaf het busstation met de bus naar Krabi en vanaf Krabi weer met de boot naar Koh Phi Phi wat veel beter te doen was, gelukkig! Eenmaal in Koh Phi Phi aangekomen zijn we weer opzoek gegaan naar een hostel. 's Middags zijn we nog naar een viewpoint gegaan met weer een super mooi uitzicht. De weg ernaar toe was even zweten maar zeker de moeite waard. Toen ik de foto's naar huis stuurde kreeg ik meteen te horen dat als je Koh Phi Phi bij google intypt, je meteen hetzelfde uitzicht krijgt, maar wij hebben het gewoon in het echt gezien!!
De volgende dag hadden we een tour op het programma staan, eilandhoppen rondom Koh Phi Phi. Toen we wakker werden regende het super hard dus we hoopte dat het nog droog zou worden en hebben zelfs even getwijfeld om het niet te doen. We hebben weer geluk gehad, want het is de hele dag droog gebleven. We hebben allemaal mooie dingen gezien, van snorkelen tot witte stranden, de plek waar de film 'The beach' opgenomen is, monkey bay en een super mooie zonsondergang.
's Avonds hebben we gekeken hoe het uitgaan hier is, weer allemaal mooie vuurshows en dit begon zo te kriebelen dat ik ook maar een poging heb gewaagd om touwtje te springen, limbo te dansen en door een ring te springen en allemaal met vuur. Echt super gaaf!
Ook hebben we nog een dag regen gehad, we hebben deze dag lekker uitgeslapen en hadden een lijstje gemaakt met dingen die we nog moesten doen/kopen. 's Avonds zijn we naar een bar gegaan waar we ze elke avond een film draaien op een groot scherm in de buitenlucht. We hebben de film Zombie land gekeken, helemaal niks voor ons maar hadden geen keus en het was best een leuke film.
Verder hebben we nog lekker een dagje op het strand gelegen en moesten we ons voorbereiden op de reis naar Maleisië. Dit kon alleen vanaf Krabi dus zijn hier nog een avondje geweest omdat we vroeg vertrokken naar Satun.

De reis naar Maleisië viel ook niet helemaal mee, we dachten met een grote bus te gaan, maar gingen in een minivan (soort klein busje). Eerst zaten we hier maar met ze 5e in maar we moesten naar een ander busje die al bijna helemaal vol zat, dus hadden wij de meest vervelende plekken. Toen nog een paar uurtjes wachten tussendoor en van de ene taxi in de andere taxi en uiteindelijk zijn we in Satun gekomen, waar we definitief over de grens zouden gaan naar Maleisië.
Na een bootreis van ong. 1,5 uur kwamen we aan in Langkawi, het was al bijna donker dus konden niet goed zien of we veel verschil zagen met Thailand. Op naar ons hostel, een hapje eten en daarna lekker naar bed na een lange dag reizen. De volgende dag hadden we nog niks op de planning staan, dus hebben we langs het strand gelopen en gekeken hoe alles er hier uit ziet. Maleisië is een moslimland dus aan onze kledingstijl moeten we wel denken hier, dit is toch ook meteen wel het grootste verschil met Thailand. Verder is het lastig om alles weer even goed om te rekenen qua prijs, tot nu toe lijkt het iets duurder dan Thailand, maar als nog is alles redelijk goedkoop.
Onze 2e dag hebben we een scooter gehuurd, we hadden al gezien dat er veel leuke plekken op het eiland waren. De eerste stop was bij oriëntal village, dit is een gemaakt dorpje met allemaal winkeltjes en de attractie 'cable car' (natuurlijk hebben we dit gedaan). We gingen met een soort wintersport skilift omhoog de bergen in tot 700 meter. Het uitzicht was weer super mooi, nu pas konden we zien hoe helder het water was en hoeveel eilandjes er nog bij Langkawi horen. Het is jammer dat deze plek zo toeristisch was, want we hoorde later dat er in het hoogseizoen een wachttijd is van ong. 2 of 3 uur is om omhoog te gaan. Wij moesten 5 min. wachten en konden toen al naar boven.
Verder zijn we nog naar Datai beach gegaan, dit moest het mooiste strand van Langkawi zijn, er was maar 1 weg hiernaar toe dus verkeerd rijden kon niet. Toch hebben we het idee dat we niet het goede strand hebben gezien, het was wel heel mooi maar er was verder niet heel veel erom heen. Wel waren er aapjes aan het strand die gelukkig niet te dichtbij kwamen, maar ik denk dat we nog wel mooiere stranden gaan zien. Hierna zijn we naar de berg gegaan die midden in Langkawi ligt op ong. 900 meter hoog. We waren net iets over de helft toen we zagen dat de benzine van de scooter bijna op was, dus we hadden twee opties. Of toch naar boven gaan en op de terug weg stil staan zonder benzine of omkeren en op zoek gaan naar een benzinestation. Optie 2 leek ons toch iets verstandiger dus hebben deze dag helaas het uitzicht op de berg niet meer gezien.
Het scooter huren beviel ons zo goed dat we de dag erna nog een dag zijn gaan scooteren en zijn nu wel helemaal naar de top van de berg gegaan. Het uitzicht was echt veel mooier dan bij de 'cable car'. We waren de enige op dit uitkijkpunt en je kon helemaal rond lopen dus het hele eiland en Thailand zien! Op dit punt zou ik wel een dag kunnen zitten en alleen maar hoeven kijken en genieten van de rust en het prachtige uitzicht. Hierna zijn we nog naar het legend park geweest maar dit was niet heel bijzonder. 's avonds zijn we naar een festival gegaan voor straatmuzikanten en daarna nog naar een Reggae bar waar DJ's aan het draaien waren. Lekker gek doen en dansen.
Vandaag gaan we alweer naar het volgende eiland namelijk Penang. De reis duurde wat langer dan verwacht omdat we regen en onweer hadden maar zijn ook hier weer veilig aangekomen. We zitten in George Town wat bekend staat om de vele verschillende culturen bij elkaar.

Veel liefs en een dikke knuffel uit Maleisië

• 03 November 2013 - 20:51

Carla:

Wat leuk om weer jullie verhalen te lezen! klinkt super, veel plezier nog! X

• 03 November 2013 - 22:43

Antoinette:

Klinkt allemaal super! Geniet er van!

• 04 November 2013 - 07:51

Angeline:

Meiden weer super al die belevenissen, jullie hebben het voor elkaar:
    Ik wil ook naar Azie! :-)
    Geniet verder dan genieten wij mee!
    XXX

• 04 November 2013 - 09:29

Gabriella:

Chickieees! Zo leuk om jullie nog steeds te volgen. Klinkt super vet wat jullie allemaal doen. Heel veel plezier in Maleisië! Maak er wat leuks van :D!
    Liefs en dikke kus

• 04 November 2013 - 21:00

Manon (vt Klooster):

Wat fijn om te lezen dat t zo goed gaat! Het klinkt heel gaaf! Vooral dat vuur, haha stoer hoor!
    Geniet ervan, het gaat zo snel! Dikke kus

• 05 November 2013 - 23:46

Lizanne:

Wat een gaaf verslag! Het klinkt allemaal super leuk! Geniet van de komende tijd meiden!

Liefs x

• 06 November 2013 - 07:10

Margreet:

Leuk om te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel plezier nog en vooral lekker genieten, maar dat komt vast goed..!

• 14 November 2013 - 20:00

Zita:

Wat een avontuur meiden. Leuk om te lezen. Geniet nog maar van deze bijzondere momenten!!