Onze 2e en 3e week! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu Onze 2e en 3e week! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu

Onze 2e en 3e week!

Door: Manon Groen en Lisanne Voskuilen

Blijf op de hoogte en volg Manon

23 Oktober 2013 | Thailand, Koh Tao

Saiwadee..

Het is een heerlijk gevoel als je hoort dat het in Nederland al lekker herfst begint te worden en wij hier met 30-35 graden lekker in de zon in Thailand zitten. In mijn vorige verslag schreef ik dat we naar Chiang Rai zouden gaan, maar daar is backpacken voor want het plan is gewijzigd.

Zaterdag zouden we van Pai naar Chiang Rai gaan en daarna naar Chiang Mai, maar omdat we eigenlijk alleen voor de white temple naar Chiang Rai wilde, was dit niet de moeite waard. Dus eenmaal in Chiang Mai weer op zoek naar een hostel. Chiang Mai staat bekend om de jungle trekkingen, dus voor 2 of 3 dagen de jungle in. Het is nog een hele klus om een goede te vinden want op internet lees je veel verhalen over toeristische trekkingen die gevaarlijk zijn. Uiteindelijk hebben we na ong. 1 dag een leuke jungle trekking gevonden van 2 dagen en 1 nacht!
Voordat de jungle trekking begon, zijn we ook nog bij de night market en Sundaymarket geweest. Deze markten zijn heel leuk om te zien en langs de kraampjes te lopen, maar wel erg druk en toeristisch. Als dit mijn eindbestemming was geweest had ik wel wat leuke dingen gekocht, maar om er nu nog 8 weken mee te slepen is een beetje te veel.
Maandag werden we rond 9.00 uur opgehaald en gingen we de rest van de groep ophalen. We waren met 9 mensen, 3 uit Ierland, 2 uit Londen, 2 uit Israël en wij uit Nederland. Eerst gingen we bij de orchideeën en vlinder boerderij kijken, dit was niet heel bijzonder maar wel leuk om te zien. Hierna naar een lokale markt om de laatste inkopen te doen voor in de jungle. Voor de wandeltocht nog een lekker bordje rijst met groente en kip want een goede bodem hadden we wel nodig werd er gezegd. De tocht door de jungle was echt super mooi, maar ongelooflijk zwaar. We liepen door de bush bush, over slootjes met een paar stenen erin waar je overheen moest lopen, door de modder, over boomstammen tussen 2 stenen omhoog de bergen in. De gidsen die mee waren doen dit elke dag dus die hadden het tempo er goed in. Éénmaal boven, na 5 km in 4 uur, kwamen we bij een bergstam aan boven op de top van een berg. Het uitzicht was echt geweldig, we hadden een mooie hut waar we met z'n alle in konden slapen en een soort veranda waar we 's avonds een kampvuur hadden. Eerst kon iedereen douchen (gewoon een kraan met koud water vanaf het plafond) en daarna gingen we met ze allen Thais eten. Tijdens het eten was er al een kampvuur gemaakt dus na het eten konden we meteen op de veranda zitten met een uitzicht waar je u tegen mag zeggen! Rond 24.00 uur gingen we naar bed omdat we nog een dag in de jungle moesten overleven.
Om 7.00 uur werden we gewekt voor het ontbijt en moesten we ons klaar maken voor de 2e dag, alle spullen weer in de tas en gaan. Weer de hele weg terug, maar nu naar beneden. Af en toe keek ik naar een afgrond in en dacht ik: 'Zou hier wel eens iemand vanaf gevallen zijn?', als we het aan de gidsen vroegen deden ze net alsof ze het niet begrepen..
Gelukkig zijn we na deze tocht allemaal heel aangekomen bij een mooie waterval waar we een duik in konden nemen om even af te koelen. Daarna moesten we nog een uurtje lopen en daar waren de olifanten. De olifanten kon je banaantjes geven en een rit maken, Lisanne en ik hebben allebei niet op de olifanten gezeten. Het voeren van de olifanten was genoeg ;-)
Daarna gingen we verder naar beneden, dit keer niet lopen maar raften, dus helm op en watervest aan. Het water was niet heel wild maar op zich wel prima, één keer bijna over de kop gegaan maar was wel super leuk om te doen. Hierna konden we nog een stukje rustig zitten en genieten van het uitzicht op de bergen en de rivier op een soort vlot van bamboe en gingen we het laatste stukje naar beneden. Vanaf hier werden we weer met de auto terug gebracht naar Chiang Mai. Al met al was het een super leuke ervaring, dus blij dat we het hebben gedaan!

Verder hebben we onze reis vervolgd naar het zuiden van Thailand, de eilanden. De reis hierna toe was aardig lang. Eerst van Chiang Mai naar Bangkok (9 uur), toen van Bangkok naar Hua Hin waar we een nacht geslapen hebben (3 uur) toen van Hua Hin naar Chumpon (6 uur) en toen nog met de boot naar Koh Phangan (3 uur). In Hua Hin zaten we ook bij het strand maar op de eilanden is het zoveel mooier. Echt de stranden zoals op de plaatjes die op internet staan.. Dus ons eerste dagje gingen we lekker naar het strand, helaas was het wel een beetje bewolkt maar het uitzicht over de zee maakte dit helemaal goed. Zoals sommige wel weten wordt er op Koh Phangan ook de beroemde Full Moon feesten gehouden, dus natuurlijk moesten we hier heen gaan!
Op internet wordt zoveel geschreven over dit feest, dat het gevaarlijk is en drugs wordt gebruikt enz. enz. maar het viel allemaal reuze mee. Natuurlijk hebben we dronken mensen gezien en ook hebben we gevaarlijke dingen gezien (zoals spelen met vuur) maar wij hebben het helemaal goed doorstaan en hebben het super leuk gehad!
De dag na de Full Moon Party zijn we naar een iets luxer hostel gegaan dan de 2 nachten hiervoor, die waren lekker back to basic dus nu wat meer luxe met een warme douche, doortrek wc en airco. Het uitzicht wat we hier hebben is ook weer zo mooi, we zitten 10 meter van het strand af dus hebben deze dagen lekker genoten van een beetje rust. De stranden zijn hier trouwens niet zoals in de Europese standen (overvol) maar liggen gewoon met z'n 4e of 5e op het strand :-).
Ook hebben we deze dagen genoten van onze eerste thaise massage. Het was even wennen in het begin maar het was heerlijk, alles werd goed gemasseerd. Armen, benen, rug, nek, hoofd, handen en voeten.. Degene die ons masseerde gaf ook massage lessen dus kregen gratis wat goede tips mee! Verder hebben we hier ook iets gekocht voor op onze muggenbulten, het is echt verschrikkelijk hier met die beesten. Ik had er in Bangkok ook al erg last van maar hier is het net zo erg, ben hier gestopt met tellen bij 21 op één been...
Gister zijn we van Koh Phangan naar Koh Tao gegaan met de boot, dit was maar een korte reis van 2 uurtjes. Weer op zoek gaan naar een hostel en daar zaten we weer lekker in de zon! Vanaf het begin vinden wij Koh Tao echt heel leuk, het is een redelijk klein eiland en zitten dicht bij het toeristische stuk dus er zijn allemaal gezellige restaurants en barretjes langs het strand. Hier hebben we ons de eerste avond wel vermaakt!
Vandaag hadden we zin om een mountainbike te huren en dachten we wel even het eiland rond te fietsen. Dit was leuk geprobeerd, al snel kwamen we erachter dat het ons niet ging lukken. De hoogte verschillen waren toch iets hoger dan verwacht! We hebben wel wat mooie plekjes en strandjes gezien maar het hele eiland zien is het niet geworden.

Dikke knuffel vanaf de mooie eilanden van Thailand! X

• 23 Oktober 2013 - 14:24

Shirley:

We worden al via de app op te hoogte gehouden, maar dit is toch erg leuk om te lezen!

Veeeel plezier nog!

• 23 Oktober 2013 - 14:27

Angeline:

Weer een "jarloersmakend" verslag! IK WIL OOK :-)
    Leuk hoor meiden en ik ben trots dat jullie geen ritje op de "dikhuid" hebben gemaakt.
    Nu maar weer doorgaan met genieten!!!!
    Kijk al weer uit naar het vlgnd verslag.
    XXX

• 23 Oktober 2013 - 21:55

Antoinette:

Mooi verslag! Leuk al die plaatsnamen. Kunnen we jullie een beetje volgen.
    Groetjes van ons allemaal.

• 24 Oktober 2013 - 09:47

Marijn:

Super leuk om te lezen meiden, echt tof!! Wat een ervaring moet dit zijn! En dit typ ik allemaal lekker terwijl het regent en ik zo tentamen moet maken dus ja: enjoy the Good life jullie (jaloers!)
    Xxxx Marijn

• 24 Oktober 2013 - 11:55

Suzanne:

Het is net alsof ik mijn eigen verslag weer aan het lezen ben. Heel leuk dat jullie naar al die mooie plekken in Thailand zijn geweest. En goed van die olifantenrit ;) Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal vanuit het koude en natte Engeland! xx Suzanne

• 25 Oktober 2013 - 08:13

Kristel:

Heee stoere nicht van me!!!

Wat een spannend en indrukwekkend verhaal weer!! Ongelofelijk. Ik probeer me er "iets" bij voor te stellen, door wat te zoeken op internet.... maar ik denk dat het nog niet eens in de buurt komt van het échte beeld!! Fantastisch dat je zoveel mooie dingen ziet en mee maakt. Ik wens je nog een ge-wel-dige tijd toe. Let goed op jezelf en GENIET!

Dikke kus uit de Achterhoek

• 30 Oktober 2013 - 13:46

Leonie :

Hey nichtje,

Wat leuk om jouw belevenissen weer te lezen. Wat een avontuur heb je meegemaakt in de jungle zeg, echt gaaf!! Gelukkig zijn jullie er samen weer heel uitgekomen. En daarna lekker gerelaxt op het strand, klinkt allemaal top!!

Geniet er nog lekker van en pas goed op jullie zelf!

Heel veel liefs Leonie