De eerste week! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Manon Groen en Lisanne Voskuilen

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Wat leuk om de reacties van iedereen te lezen, het blijft toch altijd weer lastig om een leuk verhaal te schrijven wat makkelijk leest en niet te lang is. We zitten nog maar ruim een week in Thailand maar het voelt als of we hier al veel langer zijn. Na ons vorige verhaal hebben we weer veel gezien en meegemaakt dus hier een samenvatting van onze reis.

Zondag zijn we dan echt naar Grand palace geweest, we wisten al dat hier gepaste kledingvoorschriften waren zoals bedekte schouders en benen, maar dat het niet te strak mag zitten wisten we niet. Ik had een legging aan dus moest in de rij gaan staan voor huurkleding. Ik dacht echt dat ik er niet uit zou zien maar het was een mooie omslagdoek die ik kreeg. Wij vonden Grand palace erg toeristisch, het is wel heel mooi en groot maar overal zijn zo veel mensen. Er waren zoveel mensen dat we in het begin gewoon niet wisten waar we moesten kijken. We hebben hier ong. 1,5 uur rond gelopen en hadden toen alles gezien. Hierna hebben we onze spullen gepakt en zijn we naar het busstation gegaan om een minivan naar Ayuttaya te regelen. Gelukkig hadden we een hele aardige taxichauffeur die voor ons even uit ging zoeken waar we precies moesten zijn, en daar gingen we dan. Het was maar een korte rit van ong. 2 uurtjes dus dat was zo voorbij, op zoek naar een hostel en binnen 3 uur vanaf Bangkok zaten we in ons hostel. Even bijkomen en uitzoeken wat we hier allemaal wilde gaan doen, een hapje eten en daarna op naar de night market. Helaas regende het zo hard dat er geen night market was dus zijn we weer terug gelopen door de regen. Wel hebben we onderweg naar huis ratten op straat gezien, ze waren zo groot dat we er bang van werden.
Maandag zijn we naar de floating market geweest in Ayuttaya, we dachten dat je hier met bootjes langs de kraampjes ging maar dit was één grote drijvende markt, een soort vlot. Het was wel leuk om te zien maar we willen toch ook nog een keer een echte floating market zien. Tegenover de floating market was een soort dierenpark, olifanten, schapen, struisvogels en zelfs 2 tijgers die plat gespoten in een hokje lagen. De dieren waren echt heel zielig, het waren kleine hokjes en de struisvogels hadden geen veren meer. Omdat we hier gewoon doorheen konden lopen zijn we er snel doorheen gegaan, wat leuke foto's gemaakt van de houten huisjes en schilderingen die er waren en weer terug naar de stad. Hier hebben we weer onze spullen ingepakt om verder te reizen naar Sukhothai.
De reis naar Sukhothai was perfect, we zaten in een luxe bus en kregen zelfs eten en drinken onderweg. De reis duurde 6 uurtjes en die waren zo voorbij. In Sukhothai opzoek naar ons hostel en daar zaten we dan, in 'the middle of no where'. Het was een goedkoop hostel (200 bath voor 2 nachten, ong. 2 euro p.p.p.n) dus konden er ook niet teveel van verwachten. Het zag er verder allemaal wel prima uit. De volgende dag zijn we naar het oude centrum van Sukhothai gegaan, hier staan allemaal ruïnes van tempels en buddha beelden. We hebben een fiets gehuurd en hebben zoveel mogelijk van het park gezien. In het westen van het park konden we een trap op om zo vanaf een berg te kijken. Hier stond ook weer een oude tempel met een buddha beeld erin. Omdat we nog geen één keer echte zon hadden gezien en ons daarom niet ingesmeerd hadden, zijn we deze dag goed verkleurd. Een beetje te veel naar mijn zeggen, want ik was zo rood als een tomaat, dus we hebben geleerd dat we ons gewoon moeten insmeren aan het begin van de dag! 'S avonds hebben we bij een gezellig restaurant gegeten, contacten gelegd met andere backpackers en gingen daarna weer op tijd naar bed omdat we de volgende dag weer verder gingen naar Chiang Mai.
Woensdag om 7.00 uur ging de wekker zodat we vroeg met de bus mee konden naar Chiang Mai, als we dan op tijd daar waren zouden we in één keer door kunnen naar Pai. Alles verliep weer zoals het hoort dus waren uiteindelijk rond 18.00 uur in Pai. Pai staat bekekend om de weg ernaar toe, het zijn namelijk 762 bochten om hier te komen. Dit was even wennen om zo door de bergen te rijden, maar we zijn er zonder echt wagenziek te worden gekomen. Pai is echt een super leuk dorpje om te zien, er hangt een hippie sfeer dus iedereen is echt zichzelf er er zijn allemaal leuke winkeltjes waar souvenirs gekocht kunnen worden.
Donderdag hebben we een scooter gehuurd om door de bergen naar verschillende view point te gaan, dit was echt super mooi. We reden op weggetjes door de bergen waar je oude huisjes zag van de bevolking, mooie bergen, veel bananenbomen, een uitzicht vanaf een berg waar je u tegen zegt, eigenlijk is het gewoon niet te beschrijven. Natuurlijk vonden we in het begin allemaal een beetje eng en we zagen al allemaal mensen in het dorp lopen met verbanden en vleeswonden maar wij zijn ook hier weer goed doorheen gekomen. Niet gevallen en geen ongeluk gemaakt!
Vrijdagochtend ging de wekker vroeg voor een zonsopgang, dus wij om 05.30 op de scooter, maar helaas het was te mistig dus hebben niks kunnen zien. Daarna weer terug ons bed in en op naar het zwembed, deze was gesloten dus hebben uiteindelijk een dagje rustig aan gedaan en heerlijk genoten van het mooie uitzicht bij onze kamer. Lekker in de hangmat op het balkon, wat willen we nog meer.

Morgen zal onze reis verder gaan naar Chiang Rai en daarna richting Chiang Mai om een jungle trekking te doen! Geniet van onze foto's!

Veel liefs uit Pai!

• 11 Oktober 2013 - 22:27

Marian Vd Wolfshaar:

hai Manon,

wat ontzettend leuk om je verhalen weer te kunnen lezen! volgens mij genieten jullie volop en zien van alles. Mooie foto's! Geniet er van en doe voorzichtig!
    liefs van ons allemaal!
    Marian

• 12 Oktober 2013 - 10:40

Antoinette:

Leuk verhaal en mooie foto's, kijk maar uit in de jungle.
    Gr. Antoinette

• 12 Oktober 2013 - 20:23

Leonie:

Bedankt voor de leuke update en foto's! Jeetje wat zien jullie veel mooie dingen in korte tijd. Echt geweldig! Meid: geniet er lekker van en pas goed op jullie zelf. Toevallig zat een vriendin van mij afgelopen week ook nog in Pai (zij is ook aan het backpacken...). Grappig he.
    Heel veel plezier! Liefs Leonie