Het begin van onze reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu Het begin van onze reis! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Groen - WaarBenJij.nu

Het begin van onze reis!

Door: Manon Groen en Lisanne Voskuilen

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,

Hier het eerste verhaal uit het verre Thailand. Woensdag hebben we natuurlijk afscheid moeten nemen van onze lieve ouders, broers, zussen, oma's, opa, vrienden en familie. Het was even lastig maar met de grote reisplannen in het vooruitzicht zijn we toch het vliegtuig in gegaan. De vlucht was prima, niet zoveel geslapen maar dat was het enige. Donderdag ochtend zijn we dus geland in Bangkok, de hitte kwam ons al meteen tegemoet. Ook zijn we in ons eerste uurtje al lekker opgelicht met de taxi naar ons hostel, maar dat hoort er allemaal bij de eerste keer!
Donderdag hebben we rustig aan gedaan en zijn we eerst even gaan slapen. We hadden allebei bijna niet geslapen in het vliegtuig dus waren erg moe. In de middag zijn we Bangkok in gegaan, natuurlijk moesten we een kijkje nemen bij Koh San Road, de straat in Bangkok waar alle backpackers zijn. Het is toch raar om in een aziatisch land te zijn en op straat te lopen met allemaal 'blanke' mensen. Er zijn hier echt zoveel backpackers, dat is gewoon niet normaal.
Verder hebben we veel uitgezocht over de reis die we gaan maken, wat willen we precies gaan doen, wanneer gaan we waar heen, wat is de moeite waard om naar toe te gaan enz. Het is nog best veel werk om alles uit te zoeken en vooral uit te zoeken wat betaalbaar is. Op straat staan veel tourist information points waar tours geboekt kunnen worden, maar ook hier betaal je zoveel meer als dat je zelf op zoek gaat naar een busticket en hostel. Dus zo blijven we elke dag bezig met uitzoeken!
Vrijdag gingen met veel zin naar Grand Palace, hier moet iederen zijn geweest die in Bangkok is. Helaas kwamen we iemand tegen die zei dat Grand Palace dicht zat en we beter een TukTuk konden nemen. Wij domme hollanders zijn hier natuurlijk ingetrapt en gingen leuk met de TukTuk mee. We gingen langs tempels heen, waar we gedropt werden een rondje konden lopen en daarna weer verder konden langs de volgende stop. Natuurlijk gingen we ook langs een tourist information waar we een veel te dure trip onder ons neus geschoven kregen, deze keer waren we slim en hebben nee gezegd ;-). We gingen weer verder en zijn uiteindelijk goed terecht gekomen en hebben (denken we) de juiste prijs betaald. Ook stond er voor vandaag een fietstocht door Bangkok op het programma, het zoeken naar de juiste plek was niet makkelijk maar 5 min. voor vertrek hadden we de organisatie 'Co van Kessel' gevonden en kon het avontuur beginnen. We hebben echt super veel gezien, gingen dwars door chinatown, de flower market, over de grootste rivier van Thailand, nog meer tempels en mooie parkjes. Echt een aanrader voor iedereen die naar Thailand gaat!
Na de fietstocht zijn we met de TukTuk weer terug gegaan naar Koa San Road om hier lekker wat te gaan eten. Gister moesten we nog even wennen dus namen we pizza, vandaag heb ik voor het eerst Thais gegeten, noodels!
Zaterdag zijn we met een tour mee geweest naar Kanchanaburi, een plaatsje ten westen van Bangkok, met één van de mooiste watervallen van Thailand. Dit hadden we als tip gekregen van me nichtje, toen ik bij haar de foto's zag vond ik het al super mooi maar in het echt is het toch wel een stuk mooier. De watervallen zijn zo gemaakt/ontstaan dat je helemaal omhoog kan klimmen/lopen. We begonnen bij level 1, dit was heel mooi om te zien en er waren wat mensen aan het zwemen tussen de vissen. Level 2 zag er ook mooi uit en was al iets meer waterval achtig. Hierna moesten we ons eten inleveren omdat we apen onderweg tegen zouden komen. Ik al helemaal in de stress omdat de apen in Zambia niet heel aardig waren maar het viel mee want zijn geen apen tegengekomen. Door de modder, over gewone stenen, stenen in het water en houten bruggetjes zijn we via level 3, 4, 5, 6 en uiteindelijk het hoogste punt level 7 geklommen. Het was een hele tocht maar het resultaat was geweldig. Echt een super leuke ervaring en super mooi om te zien!
Hierna hebben we Thais gegeten als middag eten en zijn daarna naar de River Kwai gegaan. Omdat we wat laat weg gingen bij de waterval hebben we hier maar 15 min. kunnen kijken. Er werd tegen ons gezegd, even een fototje maken en we gaan weer. Dus hebben hier niet veel kunnen zien.
Wat ook nog wel leuk is om te vertellen is dat de terugweg naar Bangkok wel een racespelletje leek, het was al donker dus we zagen allemaal autolichten en wij gingen met onze minivan overal tussendoor. Als er in Nederland zo gereden zou worden was diegene allang op televisie geweest met 'Blik op de weg'. Bumperkleven, net nog even door rood rijden, links en rechts inhalen het maakt allemaal niet uit hier in Thailand! Gelukkig zijn we veilig terug gekomen in Bangkok en konden we er om lachen.
Omdat we bang waren geen westers eten meer tegen te komen hebben we deze avond pasta gegeten, blijft toch ook lekker dat italiaanse eten ;-)
Morgen gaan we naar Grand Palace en volgt onze reis verder via Ayutthaya en Sukhothai naar Chiang Mai.

Veel liefs uit Thailand

(Foto's heb ik nu niet bij de hand dus volgen nog!)

• 05 Oktober 2013 - 18:53

Antoinette:

Dag dames,
    Helemaal leuk om het te lezen. Geniet ervan! Zal op de kaart kijken waar het allemaal is waar jullie heen gaan en geweest zijn.
    Groetjes Antoinette

Leuk om te lezen :) Geniet ervan! X

• 05 Oktober 2013 - 20:14

Leonie :

Hee Manon,

Wat fijn van je te horen zeg! Echt leuk om jullie avonturen te lezen.
    Klinkt allemaal ontzettend gaaf!!

Het is hier nu zaterdagavond 20.13 uur... Grappig, vorige week zaten we op dit tijdstip nog samen aan een wijntje;)

Heel veel plezier!! Leuk als je ons op de hoogte blijft houden :D

Liefs ook van Sean xx

• 05 Oktober 2013 - 22:18

Kristel:

Hay Manon,

Super tof om je verhaal te lezen joh!!! Echt geweldig klinkt het..... En wij maar bibberen in het koude Nederland!! Geniet van alles wat je nog gaat meemaken en maak er een TOP tijd van!!!

Let goed op jezelf en uiteraard op je spullen ;) Hou ons op de hoogte!!
    Dikke kus en knuffel van Kris

• 06 Oktober 2013 - 11:48

Angeline:

Hoi meisjes,

Toch wel leuk Manon dat je een blog bijhoudt! Zo kunnen we nog meer meegenieten :-)
    Klinkt helemaal geweldig, lekker blijven genieten en het met ons delen.

Dikke kus Angeline

• 06 Oktober 2013 - 11:56

Shirley:

Wat leuk om te lezen dat jullie al zoveel hebben gedaan in die paar dagen. Ik hou het in de gate.
    Heel veel plezier nog! Xxx

• 06 Oktober 2013 - 18:15

Anita Dute:

Super leuk om je verhaal te lezen en geniet van het thaise eten , may pet is niet te pittig erg lekker dus. Doeiiiiii

• 08 Oktober 2013 - 14:30

Gabriella:

Waaa jullie eerste avonturen! Super vet! Geniet er nog maar van, want er staan jullie nog veel meer avonturen te wachten. Ik zal ze allemaal volgen hier :) liefs

• 09 Oktober 2013 - 17:26

Chanine:

Hee nichtje!

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    En ook super leuk om al die verhalen weer te horen over hoe het er aan toe gaat in Thailand, ik mis het wel echt hoor!

Leuk dat je helemaal tot level 7 geklommen bent, je voelt je dan echt een aap hè? Door al die takken en modderplassen heen.. haha!

Hoe vond je het thaise eten? Neem je nog een hapje voor me mee :)

Heel veel plezier nog! Als ik nog een leuke tip heb voor daar stuur ik het wel!

Liefs, Chanine